10 najčastejších chýb pri tvorbe internetového obchodu

utorok, 15 septembra |  2015

Internetové obchody sú v súčasnosti veľmi populárne a trh je nimi doslova presýtený. Akýkoľvek tovar hľadáte, môžete si vybrať z ponuky množstva e-shopov. Zároveň však nie je výnimkou, keď prevádzkovateľ e-shop zruší, pretože sa v konkurencii nedokázal presadiť. Ak nechcete patriť medzi neúspešných, mali by ste sa pri tvorbe internetového obchodu vyhnúť týmto chybám:

1. Zdôraznite výhody oproti konkurencii

E-shopy, ktoré prichádzajú na trh, sa musia snažiť získať čo najpresvedčivejšie výhody oproti konkurencii v danej oblasti podnikania. Nie všetkým sa to podarí, no ešte horšie je neprezentovať ich verejne. Akékoľvek výhody, ktoré vás posunú pred konkurenciu, by ste mali mať na webe poriadne zvýraznené, aby si ich návštevník všimol a zapamätal.

zdroj: www.najzlato.sk

2. Nespoliehajte sa len na cenu

Mnoho obchodníkov si myslí, že základ je mať najnižšiu cenu na trhu a úspech sa dostaví sám. Omyl, minimálne v internetovom prostredí. Ľudia pri online nakupovaní riešia rôzne maličkosti, preto by ste okrem výhodnej ceny nemali zabudnúť na adekvátny web, kvalitné dodatočné služby či servis. Zákazník u vás môže nakúpiť za najnižšiu cenu raz, ale ak nebude úplne spokojný, nabudúce si radšej priplatí.

 

3. Opíšte svoj produkt

Často môžete naraziť na e-shopy, ktoré nemajú sprievodný text ku kategóriám produktov či k samotným produktom. Je to veľká chyba z hľadiska SEO, keďže bez textu bude váš e-shop problematické nájsť vo vyhľadávači, no utrpia tým hlavne návštevníci webu. Bez dostatočných informácií o tovare si u vás len ťažko niečo zakúpia.

 

zdroj: www.mall.sk

4. Doplňte obrázky produktov

Internetový obchod je špecifický tým, že sa v ňom tovar nedá vyskúšať. Bez fotografií produktov je preto prakticky nemožné upútať pozornosť návštevníka. Ako si môžem kúpiť niečo, čo prvýkrát uvidím až doma po prevzatí objednávky? Produkty by mali byť odfotené v čo najvyššej kvalite a z viacerých uhlov.

zdroj: www.novesta.sk

5. Preferujte texty s informačnou hodnotou

V spomínaných popisoch produktov stále nájdete prehnané reklamné texty, ktoré pateticky velebia tovar bez reálnych hodnotných informácií. Ľudia sa však pred kúpou chcú dozvedieť čo najviac praktických vecí, nepotrebujú čítať otravné klišé o dokonalosti vašich produktov.

 

6. Zabezpečte si responzívny web

Doba výrazne pokročila a musíte myslieť na to, že ľudia dnes majú prístup na internet prakticky odkiaľkoľvek. Váš web nenavštevujú len z klasických počítačov a notebookov, ale aj z mobilu či tabletu. S responzívnym dizajnom bude váš e-shop prehľadný a korektne zobrazený aj na mobilných zariadeniach, navy

zdoj: itnews.sk

7. Dôležité informácie musia byť viditeľné

Ponúkate dodanie tovaru zdarma a túto podstatnú informáciu umiestnite do spodnej časti webu, kam sa návštevníci často vôbec nepozrú? Zbytočne sa oberáte o pomyselné body navyše. Takisto aj sekcie, v ktorých ľudia nájdu užitočné informácie, by mali byť výrazne viditeľné.

8. Nežiadajte povinnú registráciu

Ľudí od nákupu v internetovom obchode často odrádza aj nutnosť povinnej registrácie. Je pre nich zbytočnou stratou času, keď musia svoje osobné údaje vypĺňať pri registrácii a potom aj pri vypisovaní objednávky. S registráciou je neraz spojené aj odoberanie rôznych informačných emailov a newsletterov, ktoré ľudí zvyčajne len otravujú.

 

9. Rozšírte platobné možnosti

Nedostatočné platobné možnosti sú ďalšou prekážkou na ceste k ziskovému e-shopu. Dobierka s platbou pri prevzatí či na pošte dnes už nie je veľmi populárna. Ľudia radi platia priamo online, no mnohým e-shopom stále chýba platobná brána. Riešením je služba Besteron, ktorá online platby umožňuje.

                                   

zdroj: www.pvmsystem.sk

10. Informujte zákazníkov o doručení

Mnohé internetové obchody uvádzajú veľmi nepresné (v horšom prípade zavádzajúce) informácie o plánovanom doručení objednávky. Ak nechcete, aby vám vytýkali prístup k zákazníkom, informujte ich o predpokladanom čase doručenia už vopred. Ideálne je odoslať stručný email po každom vykonanom kroku v procese doručovania (prijatie objednávky, balenie, expedícia atď.).

 

author
Ing. Miroslav Kráľ CEO

Diskusia k článku