5 vecí o affiliate, ktoré by mal vedieť každý majiteľ e-shopu

pondelok, 24 apríla |  2017

Môžete mať krásny web, super kvalitný produkt na predaj…ale ak nemáte platiacich zákazníkov, ktorí si z vášho obchodu aj niečo kúpia, pravdepodobne ako eshop dlho neprežijete. Preto je fundamentálnym cieľom vašich marketingových aktivít a kampaní získať platiacich zákazníkov, ktorí u vás minú svoje peniaze. Existuje mnoho spôsobov ako priviesť návštevníkov na vašu stránku, a spraviť z nich vašich zákazníkov. Dnes si predstavíme jeden z nich - affiliate marketing.


Affiliate marketing je spôsob predaja výrobkov a služieb prostredníctvom ďalšieho sprostredkovateľa. Je postavený na spolupráci publishera a inzerenta. Publisher, napríklad prostredníctvom svojho blogu, privedie zákazníka do eshopu inzerenta, teda majiteľa obchodu. Pokiaľ zákazník u inzerenta nakúpi a svoju objednávku preberie, publisherovi sa vypláca dopredu dohodnutá provízia. Pre lepšiu ilustráciu ako to funguje si pozrite toto video.

 

1.Affiliate je najférovejšia forma spolupráce

Affiliate marketing patrí určite k najférovejším spôsobom spolupráce v rámci online marketingu. Tak, ako je férový pre inzerenta (majiteľa eshopu), tak je aj pre médium - publishera, ktorý reklamu sprostredkuje. Je dlhodobým a stabilným výkonnostným marketingovým kanálom.

Čo je najdôležitejšie, platí sa len za reálny výkon, žiadne poplatky za správu či chod kampane. Každý cent je vyplatený výhradne za požadovanú akciu. Teda za konverziu, objednávku, predaj. Až keď je objednávka prebratá, vyplatená a nevrátená zákazníkom, vtedy inzerent vypláca províziu. Nie skôr.

V rámci tejto férovej spolupráce nemusí inzerent spravovať kampaň, ani optimalizovať nastavenia ako pri iných marketingových kanáloch. Inzerent okrem toho dostáva viac ako „len“ návštevnosť. Prostredníctvom affiliate budujete zadarmo aj značku svojho e-shopu. Ľudovo povedané za málo peňazí, veľa muziky. Províziu inzerent platí iba z príjmu, ktorý by bez kampane nedosiahol.

 

2.Affiliate chce čas, trpezlivosť a dôveru

Affiliate však nefunguje na lusknutie. Kvôli novým kampaniam často vznikajú úplne nové projekty, ktorých výsledky sa neobjavia zo dňa na deň. Rozbehnutie kampane trvá rádovo v mesiacoch. Kým sa dostane do povedomia publisherov, vytvorí sa pre ňu prostredie a do eshopu sa nasmerujú zákazníci. Preto nečakajte, že za týždeň budete z affilu milionári.

Kampaň vie robiť od 10% - 30% z celkového počtu objednávok v obchode. A pokiaľ sú web aj podmienky kampane správne nastavené, treba zotrvať. Za čakanie sa v tomto prípade nič neplatí. Jeden z najúspešnejších inzerentov affiliate siete Dognet čakal na svoj úspech približne pol roka.

3.Affiliate nie je na rozbeh eshopu

Affiliate nie je na rozbeh a nie je vhodný pre začínajúce eshopy. Eshop by mal mať už vybudovanú svoju objednávkovú základňu. Affiliate je dobrý doplnkový kanál k tomuto  jadru, ktoré vie doplniť a mať slušný podiel na celkovom počte objednávok. Zároveň by mal mať eshop tendenciu vytrvať ešte dlho na trhu. Stabilné podmienky musia byť vytvorené aj pre publisherov, ktorí zákazníkov na web dovedú.

 

4.Affiliate potrebuje dobrý web a správne nastavenú kampaň

Publisheri zo skúsenosti vedia, čo v ktorom segmente môžu očakávať. Čo im fungovalo a čo fungovať pravdepodobne nebude. Za ich prácu by mali byť aj patrične odmenení. Rovnako dôležité je aj správne nastavenie odmeny pre publisherov. Vzájomná spokojnosť sa potom prejaví v počte konverzií.

Okrem toho vy, ako eshop, musíte mať v prvom rade dobre spravený web. Tak aby bol konverzný. Pohotové vybavovanie požiadavok a objednávok zákazníkov musí byť taktiež samozrejmosťou. Jednoducho je potrebnémať splnené všetky zásady, ktoré vám pomôžu získať z návštevníkov stránky predaje.

5.Affiliate sieť sa o všetko postará

Z hľadiska inzerenta môže byť s affilom veľa práce. S pomocou kampane však tej práce môže byť aj úplné minimum. Na začiatku spolupráce na kampani je potrebná len malá súčinnosť. Jedná sa o zabezpečenie propagačných materiálov a integrovanie meracích kódov.  Následne však stačí inzerentovi pravidelne schvaľovať objednávky a vyplácať faktúru raz mesačne.

Všetko ostatné od spustenia kampane rieši sieť. Všetku komunikáciu s publishermi, administráciu, či fakturovanie. Zároveň šikovný affiliate manažér vie vždy s akýmkoľvek problémom pohotovo poradiť a pomôcť. Teda ako inzerent nemusíte mať v procese spolupráce žiadne starosti navyše a len využívate efektivitu kampane.

 

Toto bolo 5 základných informácií, ktoré by mal každý inzerent vedieť predtým, ako sa rozhodne zapojiť sa do affiliate siete. Tento článok vznikol v spolupráci s affiliate sieťou Dognet. Viac informácií o tom ako inzerovať nájdete na ich webe - Dognet.
 

 

author
Tomáš Neupauer

Diskusia k článku