Udialo sa v e-commerce #1 - v číslach

utorok, 30 mája |  2017

Ponúkame prehľad správ zo sveta európskeho a svetového e-commerce za posledný mesiac.

 

 

 

nových predajní otvorí Marks and Spencer v UK, z toho len 2 z nich budú zamerané na predaj oblečenia a bytových doplnkov. Zvyšných 34 bude zameraných čisto na predaj potravín. M&S už minulý rok zavrel 30 svojich predajní oblečenia, a zvyšných 45 konvertoval na výlučne predajne potravín. Z hľadiska e-commerce je však dôležitejší fakt, že M&S plánuje na jeseň tohto roku začať testovať svoju vlastnú online službu na predaj potravín

 

 

miliárd eur. To je hodnota, ktorú dosiahol turecký elektronický obchod za minulý rok. Aj napriek tomu, že v posledných rokoch ecommerce v Turecku rastie, celkový podiel ecommerce na celom maloobchodnom predaji však stále tvorí len 3,5%. Pre porovnanie, v niektorých  európskych krajinách je tento podiel až 8,5%.

 

 

milióna návštev zaradilo Amazon.com medzi najnavštevovanejšiu ecommerce stránku vo Švédsku za prvý štvrťrok 2017. Hneď za ňou sa umiestila domáca IKEA, nasledovaná čínskym Aliexpressom. Švédi najčastejšie zo zahraničia nakupujú tradične elektroniku a topánky a oblečenie. Švédi nakupujú online najviac zo všetkých Severských štátov. 

 

 

percent eshopov v UK padlo alebo malo problémy počas Veľkej noci a iných „vrcholov“ minuloročnej online nákupnej sezóny. Vyplýva tak z prieskumu realizovaného medzi 100 eshopmi. 58% z nich uviedlo, že mali problémy s rýchlosťou načítavania svojich stránok. Viac ako polovica z nich dodala, že sa na tieto sezónne vrcholy necítila byť dostatočne pripravená. Nákupné „sviatky“ ako Veľká noc, Black Friday, Cyber Monday alebo Boxing Day priniesli do Britskej ekonomiky minulý rok viac ako 7 miliárd libier

 

 

To je priemerný počet ponúkaných spôsobov platby za tovar online v prieskume prvej 1000-ke nemeckých eshopov za minulý rok. Z toho 10 najväčších ponúka spôsobov aspoň 9! V Nemecku zákazníci stále najradšej platia za online tovar až po jeho doručení. Najväčší podiel z hľadiska príjmov má totiž stále„purchase on account“, čiže platba na faktúru. Pri online platbe Nemci najčastejšie volia elektronické a digitálne peňaženky ako napríklad Paypal, alebo nemecký Paydirekt. Za nimi nasleduje platba kartami. Čo sa týka zariadení, podiel nákupov na mobilných zariadeniach v Nemecku rastie. Podľa predpovedí by sa mal počet ľudí, ktorí uskutočnia nákup cez mobilné zariadenia aspoň raz za rok, v roku 2017 zvýšiť až o 15%. To predstavuje zhruba 29 miliónov ľudí, čo je približne 60% používateľov mobilných zariadení v Nemecku. Koľko spôsobov ponúkate vy? S platobnou bránou Besteron ich budete mať 9 tiež!(7 bánk, platba kartou a Viamo)

 

 

 

európskych krajín bude môcť využívať prvú európsku aplikáciu na nákup od značky Tommy Hilfiger. Aplikácia bude podporovať 4 jazyky, umožňovať skenovanie tovaru na predajni, push notifikácie na základe geolokácie, wishlist, lokáciu predajní atď. Užitočný bude aj „Shop-the-Look on Instagram“. Zákazníci si tak vďaka aplikácií budú môcť kúpiť veci priamo z Instagram feedu značky

 

 

až 7 dní. Toľko bude trvať dodanie tovaru z Činy do Holandska. Stane sa tak vďaka novej spolupráci Aliexpressu s holandskou poštou PostNL. Aliexpress tak získa prístup do doručovacej siete pošty, ktorá sa stane ich exkluzívnym poskytovateľom. PostNL sa tak stáva ďalším príkladom transformácie poštovej spoločnosti v komplexnú logistickú spoločnosť pre ecommerce. Príjmy z ecommerce v súčasnosti tvoria 34% z celkových príjmov spoločnosti. 

 

 

značiek a 200 000 produktov, budú vyberať a radiť stylisti Zalon-u zákazníkom v Belgicku a ďalších štyroch európskych krajinách. Spoločnosť Zalando ponúka kurátorský servis Zalon - služby osobného stylistu a osobného nákupcu. Tí budú pomáhať mužom a ženám pri výbere správnych outfitov a doplnkov pre všetky príležitosti. Zákazníci budú mocť zavolať alebo chatovať s profesionálnymi stylistami, ktorý podľa preferencií a fotiek pre nich vyberie tie správne kúsky. Tie im potom zašle na vyskúšanie, pričom zákazník zaplatí len za kúsky, ktoré si chce nechať - zvyšné bezplatne zašle naspať. Momentálne služba beží okrem spomínaného Belgicka aj v Nemecku, Švajčiarku, Holandsku a Rakúsku. 

 

 

Nové spojenie s až 23 európskymi krajinami ponúka európska logistický a prepravný poskytovateľ Hermes malým a stredným podnikom v UK. Okrem toho by mali budúci mesiac pridať aj spojenie s Austráliou, Čínou a USA. Za týmito aktivitami ja najmä pokles libry v dôsledku ohláseného Brexitu. To viedlo k zvýšeniu počtu nákupov v eshopoch v UK zo zahraničia. Medziročný nárast prestavuje až 15%.

 

 

 

eur. Toľko momentálne dostanete za 1 bitcoin. Táto kryptomena v poslednom období zaznamenáva prudký rast. Je to dôsledok toho, že čoraz viac krajín a eshopov ju začína akceptovať ako legálny platobný prostriedok. Naposledy to bolo Japonsko. Na jeseň tohto roku sa pridá Rusko, respektíve najväčší online predajca v Rusku - Ulmart. Za bitcoiny sa bude dať kupovať hlavne tovar s veľkou cenovkou. Ultmart plánuje rozširovať svoj sortiment o viac ako 150 tisíc rôznych produktov aj o online trhovisko, kde budú mocť predávať aj tretie strany. 

 

 

% všetkých nákupov potravín v UK je uskutočnených online. Z toho až 40% cez mobil.  

 

 

 

kilometrov. Do takejto vzdialenosti má doručovať online objednávky nový doručovací robot z dielne švajčiarskeho startup TeleRetail. Autonómny robot má byť schopný vyzdvihnúť a doručiť zásielku úplne sám. Testovanie prototypu má začať vo Švajčiarsku a USA už tento rok.

 

 

 

Nulové čakanie má priniesť AmazonGo do supermarketov v UK. Aj keď to nie je ešte oficiálne, všetko nasvedčuje, že tomu tak bude. AmazonGo je služba, kde nieje potrebný „checkout“, čiže neexistuje žiadna pokladňa alebo rad na ňu, v ktorej by sa museli zákazníci zbytočne zdržiavať. Do obchodu jednoducho vojdete vďaka AmazonGo aplikácií, a potom si už len zoberiete čo potrebujete a vyjdete bez toho aby ste sa niekde zastavovali. Váš nákup vám bude automaticky účtovaný na vašom Amazon účte. Amazon tak posilňuje svoje postavenie v potravinách v UK, kde už rozbehol známe služby Amazon Fresh, Prime a Pantry. Viac o AmazonGo vo videu: 

 

 

Vo 12tich krajinách Strednej a Východnej Európy je už dostupný FlexDeliveryService od GLS. Je to medzinárodná doručovacia služba, ktorá pomáha spotrebiteľom pri doručovaní tovaru kúpeného v zahraničí. Služba okrem iného umožňuje zvoliť si efektívne čas a miesto, kde svoju objednávku preberiete. GLS tak reaguje na rast elektronického cezhraničného obchodovania v posledných rokoch. V nasledujúcom období by sa malo do programu pridať Francúzko a Dánsko. Cieľom je pokryť službou celú Európu. 

 

 

miliárd eur. To je výnos z ecommerce Otto Group’s za fiškálny rok 2016/2017. Firma plánuje svoj celkový obrat do roku 2022 zvýšiť na úroveň 17 miliárd eur. Majú k tomu pomôcť investície do menších spoločností spadajúcich do ich biznis modelu. Portfólio Otto Group v súčasnosti tvorí 123 veľkých značiek v 30 krajinách Európy, Ameriky a Ázie. Z ecommerce spoločností sú to napríklad Otto, myToys, Schwab alebo Heine. 

 

 

% „biznisov“ v Turecku, ktoré založili ženy, skončí do 3 rokov. Aj preto sa Hepsiburada - najväčšia ecommerce spoločnosť v Turecku rozhodla pomôcť, a spustila nový program pre viac ako 1000 žien zameraný na online podnikanie. Program ženám poskytuje tréningy a vzdelávanie zamerané na biznis, zľavy, poradenstvo a podporu v oblasti logistiky, predaja a pod. Hepsiburada je sama vedená ženskou CEO Dogan Boyner-ovou. Stránka s mesačnou návštevnosťou väčšou ako 20 miliónov návštevníkov ponúka neuveriteľných 4,5 milióna produktov vo viac ako 30tich kategóriách. Snahou je zvýšiť počet úspešných podnikateliek v Turecku.

 

 

Imagine 2017. Tak sa volá každoročný event ecommerce platformy Magento. Tohtoročný sa konal koncom apríla v americkom Las Vegas. Ohlásili na ňom spustenie služby Magento shipping. Tá automatizuje dopravu a fullfilment (skladovanie, balenie tovaru, balíková preprava…) pre online obchodníkov a značky. Ide o end-to-end riešenie, ktoré dáva obchodníkom lepšiu kontrolu nad celým procesom, zefektívňuje celý proces a šetrí náklady.  Magento shipping by mal začať fungovať už toto leto.  

 

 

 

TIP za záver 

 

Je dátum, ktorý by ste si mali zapamätať. Vo Visegrade v Maďarsku sa totiž uskutoční už po 14 krát  Ecommerce Hungary Conference. Ide o najväčšie podujatie v ecommerce v strednej a východnej európe. Predstaví sa viac ako 400 hostí a 48 speakerov. 

 

 

 

Zdroj článku: https://ecommercenews.eu

 

 

 

author
Tomáš Neupauer

Diskusia k článku