4 dôvody, prečo neplatím za tovar dobierkou

nedeľa, 14 júna |  2015

4 dôvody, prečo neplatím za tovar dobierkou

Môj prvý nákup v e-shope bol v roku 2006 a kupoval som si posteľné obliečky. Pamätám si to dobre. Tovar som objednal samozrejme na dobierku, pretože veľa možností som nemal. Obliečky mi prišli o cca týždeň poštou. Vtedy som si hovoril, že aká super pohodlná vec je nakupovanie online. Stačilo len všetko si pohodlne vyplniť, zaklikať a o pár dní som si objednávku prišiel zaplatiť a prevziať na poštu.

Z dnešného pohľadu mi je trošku smiešne, ako málo mi stačilo k spokojnosti ako zákazníkovi e-shopu. Ale priznajme si. Boli sme takí asi všetci. Ako sa vyvíjali ehopy, tak sa vyvíjalo aj naše zákaznícke správanie. Táto doba je však nenávratne preč. Zákazníci svojími vysokými požiadavkami určujú trendy a je na e-shopoch, ako im ich očakávania dokážu naplniť.

Inak tomu nie je ani v oblasti tzv.online platieb, ktorých obľúbenosť z roka na rok rastie na úkor tradičnej dobierky.

Prečo online platba áno a dobierka nie?

1. Nosíme pri sebe iba minimálnu hotovosť.

Poznáte to. Objednali ste si tovar na dobierku, volá vám kuriér a vy pri sebe nemáte potrebnú hotovosť. Alebo si často nechávame tovar posielať priamo do práce, kde naozaj nepotrebujeme peniaze. A ďalej to už poznáte. Kolegovia vyťahujú peniaze a zachraňujú vás. Niekomu to ale nie je dvakrát príjemné, a tak si radšej "odloží" kuriéra na ďalší deň. Nepohodlné a nepraktické, však?

2. Dôverujeme e-shopom, v ktorých nakupujeme.

Časy neserióznych e-shopov, sú dávno za nami. Prispeli k tomu autority, ktoré dohliadajú na dodržiavanie legislatívy a práv spotrebiteľa i porovnávače cien, kde ľudia zdieľajú svoje skúsenosti s nákupom/e-shopom. Aj preto sa cítim naozaj komfortne a bez obáv, keď platím za tovar dopredu cez internetbanking, alebo platobnou kartou.

3. Online platby a platby kartou sú bezpečné a komfortné.

Banky i moderné online platobné brány ako Besteron, neustále zdokonaľujú svoje softvérové zabezpečenia, aby minimalizovali možné zneužitie útočníkmi. Internetbanking každej banky je zabezpečený prihlasovacím údajom a heslom. Štandardom je autorizácia platby prostredníctvom sms, kalkulačky, tokenu a pod. Pokiaľ je reč o platobnej karte, treba dodržiavať bezpečnostné zásady. Dobrou správou je, že ak aj niekto zneužije našu platobnú kartu a zaplatí ňou na druhom konci sveta za tovar, banka túto záležitosť prešetrí a škodu vám uhradí.

4. E-shopy ponúkajú komfort pri platení

Áno, slovenské e-shopy si uvedomujú, že dôležitou súčasťou optimalizácie nákupných košíkov je aj vyriešenie otázky komfortnej platby. S týmto problémom aktívne pomáhajú aj čoraz populárnejšie online platobné brány. Nasledujeme tak celosvetové trendy.

V západnej Európe je bezhotovostný styk veľmi populárny, najmä v severských krajín ako Dánsko, Nórsko či Švédsko. V novinovom stánku či potravinách - všade uprednostňujú bezhotovostné platby. S tým súvisí aj úsmevný prípad lupiča – nešťastníka, ktorý v roku 2013 prepadol pobočku banky v Štokholme, ale nepochodil. Pracovníčka banky mu vysvetlila, že žiadnu hotovosť v banke nedržia, pretože žiadny klient si nenahlásil na ten deň výber hotovosti. Lupič odišiel s prázdnoymi rukami...

Je skvelé, že aj my Slováci sme v niečom výnimoční a trendoví. Patríme totiž medzi štáty s najvyšším podielom bezdotykových platieb na svete! Postupne ukazujeme svoju vyspelosť aj pri platení v e-shopoch, kde majú platby cez internetbanking a platby kartou stále silnejšiu pozíciu, oproti klesajúcej dobierke.

Priatelia, už viete ako budete platiť pri najbližšom nákupe v e-shope?

 

author
Tomáš Vrtík Senior sales manager

Diskusia k článku